| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 5-sarja > 1996 - 2003 (E39)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 12-01-2012, 22:06   #131
veku
Bimmer Enthusiast
 
veku's Avatar
 
Join Date: May 2005
Location: P-Pohjanmaa
Posts: 4,018
Quote:
Originally Posted by Night-Wind View Post
^ Jota olen käyttänyt melkein joka aamu. Toisinsanoen uusi akku jaksoi tätä rumbaa kaksi kuukautta. Se akku näköjään menee väkisin ajan kanssa pikkuhiljaa tyhjäksi, jos webasto on päällä ennen ajoa ja ajon aikana.


Olinkos siis mää oikeessa ??
Itse huomasin E39:sin aikana just tuon jutun..ostin oikeen uuden akunkin mutta weban käyttö tyhjensi senkin..ctek pelastaa paljon sillä säännöllisesti lataa niin on aina virtaa akussa
__________________
F11 535D M-Sport
E39 M5
veku is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 23:09   #132
Night-Wind
Bimmer Enthusiast
 
Night-Wind's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Harjavalta
Posts: 1,456
Missä ja miten ton saa ohjelmoitua takaisin tehdas asetuksiin? Niin että se ei olisi päällä ajon aikana.
__________________
E39 530d ///M-Sport Titansilber Metallic -99

ex: E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: E36 316iA Brillantrot -91
Night-Wind is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2012, 17:23   #133
Okkim328touring
Bimmer Fanatic
 
Okkim328touring's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: Porvoo
Posts: 270
Quote:
Originally Posted by Night-Wind View Post
Missä ja miten ton saa ohjelmoitua takaisin tehdas asetuksiin? Niin että se ei olisi päällä ajon aikana.
Eikös tuo ole niin että se on näissä nimenomaan se tehdasasetus kaikissa että webasto toimii talvikeleillä moottorin apulämmittimenä ajon aikana? Se mitä sitten koodaillaan jälkeenpäin omaksi iloksi on se esilämmitystoiminto. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä...
__________________
at the moment: E39 530DA touring M-Sport -03 & E46 325ixA touring -02
ex: E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328 touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
Okkim328touring is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2012, 18:55   #134
Night-Wind
Bimmer Enthusiast
 
Night-Wind's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Harjavalta
Posts: 1,456
^ Olisi sitten tehtaan pojat saaneet laittaa näihin sen toisen laturinkin sitten. Lämmin talli on hyvä syy pitää sulake irti. Ainakin niin kauan kunnes tietää missä tuon saa laitettua niin, että se ei ole ajon aikana päällä.
__________________
E39 530d ///M-Sport Titansilber Metallic -99

ex: E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: E36 316iA Brillantrot -91
Night-Wind is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2012, 21:16   #135
HTK12
Bimmer Enthusiast
 
Join Date: Jul 2011
Location: Joensuu
Posts: 1,097
Quote:
Originally Posted by Night-Wind View Post
^ Olisi sitten tehtaan pojat saaneet laittaa näihin sen toisen laturinkin sitten. Lämmin talli on hyvä syy pitää sulake irti. Ainakin niin kauan kunnes tietää missä tuon saa laitettua niin, että se ei ole ajon aikana päällä.
En kyllä ihan ymmärtänyt miksi otat sen sulakkeen irti? Auton käydessä lisälämmittimenä toimiessaan webasto ei pura virtaa, koska laturi lataa kokoajan.. Esilämmittimenä webasto purkaa akkua ja e39 akku latautuu hitaasti pakkasella, koska se on takakontissa, jossa se ei lämpene kovinkaan nopeasti. Se toinen laturi ei auta mitään kovalla pakasella, koska kylmä akku latautuu hitaasti oli autossa sitten 90A tai 200A laturi. Tästä artikkelista löytyy hyvin havainnollistava taulukko akun virranvastaanottokyvystä pakkasella http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/p...rjaamon?page=1 .
HTK12 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2012, 15:39   #136
Night-Wind
Bimmer Enthusiast
 
Night-Wind's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Harjavalta
Posts: 1,456
Quote:
Originally Posted by HTK12 View Post
En kyllä ihan ymmärtänyt miksi otat sen sulakkeen irti? Auton käydessä lisälämmittimenä toimiessaan webasto ei pura virtaa, koska laturi lataa kokoajan.. Esilämmittimenä webasto purkaa akkua ja e39 akku latautuu hitaasti pakkasella, koska se on takakontissa, jossa se ei lämpene kovinkaan nopeasti. Se toinen laturi ei auta mitään kovalla pakasella, koska kylmä akku latautuu hitaasti oli autossa sitten 90A tai 200A laturi. Tästä artikkelista löytyy hyvin havainnollistava taulukko akun virranvastaanottokyvystä pakkasella http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/p...rjaamon?page=1 .
Quote:
Originally Posted by Night-Wind View Post
^ Jota olen käyttänyt melkein joka aamu. Toisinsanoen uusi akku jaksoi tätä rumbaa kaksi kuukautta. Se akku näköjään menee väkisin ajan kanssa pikkuhiljaa tyhjäksi, jos webasto on päällä ennen ajoa ja ajon aikana.



__________________
E39 530d ///M-Sport Titansilber Metallic -99

ex: E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: E36 316iA Brillantrot -91
Night-Wind is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2012, 16:01   #137
Esal
Bimmer Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Location: Lempäälä
Posts: 850
Quote:
Originally Posted by Night-Wind View Post
Oon kyllä samaa mieltä, että ajonaikainen webaston käyttö ei akkua tyhjää, eikä sen lataantumista hidasta. Webasto ei ole paljon mitään verrattuna penkinlämmittimeen tai takalasinlämmittimeen. Pitää ottaa huomioon se auton oma lämmityslaitteenpuhallin, joka kuluttaa kohtuullisen paljon webastokäytössä. Ajossahan tulee lisää vaan se webaston osuus.
__________________
*** E46 330xdat 2001 ***
Esal is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2012, 16:43   #138
Night-Wind
Bimmer Enthusiast
 
Night-Wind's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Harjavalta
Posts: 1,456
Onkos nyt kolmas kerta jo, kun sanon että se ei ollut pelkästään ajon aikana käytössä. Ihan turhaa alkaa vääntämään tästä sen isompaa kun tiedän että siinä oli vika. Auto käyttäytyykin nyt jo selvästi paremmin.
__________________
E39 530d ///M-Sport Titansilber Metallic -99

ex: E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: E36 316iA Brillantrot -91
Night-Wind is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2012, 17:31   #139
HTK12
Bimmer Enthusiast
 
Join Date: Jul 2011
Location: Joensuu
Posts: 1,097
Quote:
Originally Posted by Night-Wind View Post
Onkos nyt kolmas kerta jo, kun sanon että se ei ollut pelkästään ajon aikana käytössä. Ihan turhaa alkaa vääntämään tästä sen isompaa kun tiedän että siinä oli vika. Auto käyttäytyykin nyt jo selvästi paremmin.
No mitä varten sitten valitat, että olisivat saaneet laittaa toisen laturin autoon ja kyselet miten sen webaston saa laitettua niin, että ei käynnisty ajonaikana? Ajonaikana se ei hidasta akun latautumista saat ainoastaan nopeammin lämmintä sisälle. Mikäli se webasto tosiaan tyhjentää akkua ilman, että sitä esilämmittimenä käyttää kannattaa se ohjainkortti korjauttaa/vaihtaa.
HTK12 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2012, 18:09   #140
Night-Wind
Bimmer Enthusiast
 
Night-Wind's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Harjavalta
Posts: 1,456
Jos olisit lukenut koko aiheen läpi niin et kyselisi tyhmiä. Muutama sivu taakse päin sanottiin, että lisälaturi on kannattava/pakollinen minun tapauksessani. Heidän autoissa oli myös sellainen, joten puhuivat kokemuksesta.

"Monien ongelmien perussyy on usein akku

Polttoainekäyttöinen lisälämmitin kuluttaa suhteellisen paljon ergiaa. Tyypillinen lisälämmittimen teho on 40-80 W. Se tarkoittaa noin 5 ampeerin virrankulutusta (missä ei ole vielä otettu huomioon hehkutuksen tarvitsemaa virrankulutusta).

Jos lisälämmitin käy 30-40 minuuttia, akun kapasiteetista on kulunut noin 5 ampeerituntia. Usein samaaa aikaan auton tuuletusjärjestelmä käyttää puhallinta, mikä lisää hieman kulutusta. Sitten auto käynnistetään, mikä tietysti syö lisää virtaa, arviolta noin 2 ampeerituntia. Auto lähtee käyntiin, mutta ennen ajoa on akusta purettu virtaa jo 7 ampeerituntia.

Tavallinen lyijyakku ei ota helposti vastaan virtaa matalissa lämpötiloissa. Esimerkiksi tavallinen 74 ampeeritunnin kokoinen akku (tavallinen suuremman keskikokoluokan autoissa), vaatii edellä mainitun 7 amperitunnin korvaamiseksi erilaisen ajoajan ulkolämpötilasta riippuen.

Jos käynnistyksen jälkeen auton moottori ei käy tarvittavaa aikaa, akun aikaisempi varaustila ei palaudu, vaan osa varauksesta on purkautunut.

Otetaan esimerkki siitä, millaisesta tilanteesta voi olla kysymys. Kuvitellaan, että ulkolämpötila on -25 astetta. Autolla ajetaan jokaisen käynnistyskerran jälkeen yksi tunti. Tästä seuraa, että akun varaustila alenee jokaisen käynnistyksen seurauksena, vaikka autolla aina ajetaan työmatkaa yksi tunti. Matka työpaikalle ja takaisin johtaa siihen, että tässä lämpötilassa akun varaustila laskee 10 ampeerituntia vuorokaudessa. Noin 5 vuorokauden kuluttua täydestä varaustilasta on enää jäljellä noin 40 %.

Seuraavaksi akkuhappoon alkaa muodotua jääkiteitä, koska akkuhapon tiheys on laskenut alle 1,16 kg/dm. Nyt on tultu tilanteeseen, jossa auto ei enää käynnisty."

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/p...oman-korjaamon
__________________
E39 530d ///M-Sport Titansilber Metallic -99

ex: E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: E36 316iA Brillantrot -91
Night-Wind is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kytkin "löystyi" yön aikana. Daylight Moottorit, voimansiirto 9 17-11-2010 21:05
Akku tyhjeni yön aikana. SeWentwenty Tekniikka 14 09-05-2007 23:16
E36 325i Akku purkaa/kattoluukku vinossa JaGaR 1991 - 1999 (E36) 8 09-01-2006 19:49
Akku tyhjenee E39 vaviah 1996 - 2003 (E39) 1 06-01-2006 17:29
E39 akku hajoaa seisonnassa *Kaide 1996 - 2003 (E39) 12 08-08-2005 19:28


All times are GMT +3. The time now is 12:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.