| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 5-sarja > 1996 - 2003 (E39)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 23-05-2006, 22:47   #1
Clavurion
BTCF Member
 
Clavurion's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oulu
Posts: 6,164
E39, Koni FSD iskarit

Onkos arvon raatilaisilla kokemuksia tai ajatuksia Konin FSD iskunvaimentimista? Nythän valikoimassa on vaimentimet myös E39:iin. Normaalille ja M-Sport alustalle on sama vaimennin.

Ulkomaan foorumeilta kuulunut pääsääntöisesti positiivisia kommentteja. Joidenkin mukaan FSD olisi perusjämäkkyydeltään jopa M-Sport iskaria tukevampi, mutta silti pienessä nypytyksessä ajomukavuudeltaan parempi. Paketin hinta Suomessa?
Clavurion is online now   Reply With Quote
Old 24-05-2006, 12:57   #2
JuhaVi
Bimmer Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Salo
Posts: 71
Hinta on jotain 760e luokkaa
JuhaVi is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2009, 18:40   #3
bimmeri-1
Newbiemmer
 
bimmeri-1's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 18
koni fsd...e-39siin

Mistähän saa tänä-päivänä edullisimmin konin fsd iskari-settiä... eli joka kulmaan..
Auto on 99-vm 530 dat ilma-perällä!
Eräästä firmasta tarjouksen 975,-egee/sarja....
Onkohan hinta linjassa?ja onko kokemuksia miten toimii??
bimmeri-1 is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2010, 14:04   #4
markok
Bimmer Enthusiast
 
markok's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Kuopio
Posts: 1,539
Kysytäänpäs tätä topiccia sivuten, että onko kellään kokemusta e39:n alla Konin sport iskareista? Miten nämä eroavat FSD:stä? Jonkinlainen säätöhän noista sporteistakin löytyy. Kyseessä siis malli 8741-1341. Vaatimuksena olisi jämäkkä, mutta ei missään tapauksessa pintakova alusta. Iskarit tulisivat M-sport jousien kaveriksi.
__________________
Nyt: BMW 530iA Touring -05

Ex: BMW 318i -88, BMW 325i Coupe -93, BMW 528iA Touring -99
markok is online now   Reply With Quote
Old 07-07-2010, 15:20   #5
Laku
Bimmer Enthusiast
 
Laku's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Location: Espoo
Posts: 8,342
Quote:
Originally Posted by markok View Post
Kysytäänpäs tätä topiccia sivuten, että onko kellään kokemusta e39:n alla Konin sport iskareista? Miten nämä eroavat FSD:stä? Jonkinlainen säätöhän noista sporteistakin löytyy. Kyseessä siis malli 8741-1341. Vaatimuksena olisi jämäkkä, mutta ei missään tapauksessa pintakova alusta. Iskarit tulisivat M-sport jousien kaveriksi.
Käsittääkseni Sporteissa on vain jäykkyydensäätö. Itselleni tulossa sellaiset toukkaan taakse, kun Bilsteineja ei saa ja edelliset B8:t hajosivat kolmessa vuodessa!
__________________
Näillä mennään:
- BMW 535d touring m-sport LCI (käyttöautona) since 2014
- BMW 850Csi (kesäajossa) since 2011
- BMW 850i (kesäajossa) since 2009
- BMW 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Hannu Tapani Klami:
"Tyhmyys ei muutu säännöksi saati rationaaliseksi vain siksi, että sitä esiintyy yleisesti" (Johdatus Suomen oikeusjärjestelmään, 1993)
Laku is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2010, 17:39   #6
Heguli 31
BTCF Member
 
Heguli 31's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Kouvola
Posts: 4,167
Eikö tuo FSD ole ns. automaattisäätöinen.Eli ei mitää ulkopulista säätöä,vaan iskari jotenkin säätyy tiestön ja pyörien liikkeiden mukaan (tjs.).
Omaani tuota jossain vaiheessa suunnittelin alle laittaa,mutta "säätyminen" toimii kuulemma paremmin vakiojousituksen kanssa.Eli mitä jäykempi jousitus,sitä huonommin toimii.Tämä siis peruustuu lähes Esson baarin juttuihin.Mutta tuolta pohjalta aion omaani kuitenkin laittaa M-Sportin kaveriksi jotain muuta.Tai sitten H&R 30/15 jouset ja Konin Sport iskarit.
__________________
¤¤¤¤¤ LCI E60 530xdA ajossa,kun autoon ei ole varaa ¤¤¤¤¤
Heguli 31 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2010, 10:33   #7
markok
Bimmer Enthusiast
 
markok's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Kuopio
Posts: 1,539
Quote:
Originally Posted by Heguli 31 View Post
Eikö tuo FSD ole ns. automaattisäätöinen.Eli ei mitää ulkopulista säätöä,vaan iskari jotenkin säätyy tiestön ja pyörien liikkeiden mukaan (tjs.).
Omaani tuota jossain vaiheessa suunnittelin alle laittaa,mutta "säätyminen" toimii kuulemma paremmin vakiojousituksen kanssa.Eli mitä jäykempi jousitus,sitä huonommin toimii.Tämä siis peruustuu lähes Esson baarin juttuihin.Mutta tuolta pohjalta aion omaani kuitenkin laittaa M-Sportin kaveriksi jotain muuta.Tai sitten H&R 30/15 jouset ja Konin Sport iskarit.
No tämä oli hyvä tieto ja varsinkin kun hintaero FSD:n ja Sportin välillä on kohtuu iso niin ei taida kannattaa. Onkos noista Koni Sporteista käytännön kokemuksia, että tuleeko liian jäykkä normaaliajoon?
__________________
Nyt: BMW 530iA Touring -05

Ex: BMW 318i -88, BMW 325i Coupe -93, BMW 528iA Touring -99
markok is online now   Reply With Quote
Old 08-07-2010, 11:15   #8
Juppe
Bimmer Enthusiast
 
Join Date: Aug 2002
Location: TURKU
Posts: 3,028
Jos tarkoitat keltaisia koneja, ne ovat parhaat tolpat mitkä voi laittaa arkikäytössä olevaan autoon. Ajotuntuma paranaee todella paljon. Vakiojousilla kyydistä tulee vähän jämäkämpi. Hyvillä madallusjousilla täydellinen omaan makuun. Noitakaan ei kuitenkaan kannata käyttää millään sikamaisilla madaluksilla.

FSD toimii myös hyvin. Kaverin T5 volvossa oli joskus sellaiset. Säätyy tosiaan automaattisesti. Itse ostaisin ilman miettimistä keltaiset konit.
__________________
Ducati SS900ie


http://jakoavain.wordpress.com/
Juppe is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2010, 12:44   #9
Heguli 31
BTCF Member
 
Heguli 31's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Kouvola
Posts: 4,167
Quote:
Originally Posted by markok View Post
No tämä oli hyvä tieto ja varsinkin kun hintaero FSD:n ja Sportin välillä on kohtuu iso niin ei taida kannattaa. Onkos noista Koni Sporteista käytännön kokemuksia, että tuleeko liian jäykkä normaaliajoon?
Äkkisiltään silmäillessä tuohon omaan 540:een saksanmaalta tilatessa hintaero n.50€/kierros Sportin eduksi.Suomen hintoja en osaa sanoa.
__________________
¤¤¤¤¤ LCI E60 530xdA ajossa,kun autoon ei ole varaa ¤¤¤¤¤
Heguli 31 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2010, 18:01   #10
markok
Bimmer Enthusiast
 
markok's Avatar
 
Join Date: Oct 2002
Location: Kuopio
Posts: 1,539
Quote:
Originally Posted by Heguli 31 View Post
Äkkisiltään silmäillessä tuohon omaan 540:een saksanmaalta tilatessa hintaero n.50€/kierros Sportin eduksi.Suomen hintoja en osaa sanoa.
Mistäs noita tällähetkellä saa edullisimmin suomesta ja ulkomailta?
__________________
Nyt: BMW 530iA Touring -05

Ex: BMW 318i -88, BMW 325i Coupe -93, BMW 528iA Touring -99
markok is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
E39 M-alustaan uudet iskarit? sailor 1996 - 2003 (E39) 5 31-08-2005 08:26
Ilmastointi kompuran yhteen sopivuus heinonen85 Kori, sähköt 3 04-06-2005 19:59


All times are GMT +3. The time now is 18:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.